Пропонуємо вам добірку інструкцій з техніки безпеки під час проведення лабораторних робіт у кабінеті фізики
Інструкції з безпеки життєдіяльності при виконанні лабораторних робіт. Фізика, 9 клас.
ІНСТРУКЦІЯ
з безпеки життєдіяльності №1
до лабораторних робіт у 9 класі
Фронтальні лабораторні роботи:
1. Дослідження взаємодії заряджених тіл.
2. Вимірювання сили струму за допомогою амперметра.
3. Вимірювання електричної напруги за допомогою вольтметра.
4. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.
5. Вивчення залежності електричного опору від довжини провідника і площі поперечного перерізу, матеріалу провідника.
6. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.
7. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.
8. Вимірювання потужності споживача електричного струму.
9. Складання найпростішого електромагніту і випробовування його дії.
І. Загальні положення
1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.
1.2. Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.
2.2. Приберіть все зайве зі столу.
2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.
2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.
2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.
III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.
3.2. Вірно вмикайте прилади: амперметр – послідовно, вольтметр – паралельно, дотримуйтеся полярності “+”, “–”, вказаної на них.
3.3. Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.
3.4. Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.
3.5. Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.
3.6. Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.
3.7. Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами.
3.8. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.
3.9. Користуйтесь інструментом (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.
3.10. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.
3.11. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.
3.12. При користуванні реостатом не виводьте повзунок в положення короткого замикання.
3.13. При користуванні електронагрівальними приладами оберігайтесь опіків.
IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.
4.2. Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.
V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.
5.2. При появі незвичного звуку, запаху паленого негайно припинити роботу і повідомити вчителя.
5.3. При пораненні, травмуванні, поганому самопочутті негайно повідомити учителя.
Зав. кабінетом _______________ _________________________
(підпис) (ПІБ)
УЗГОДЖЕНО:
Керівник служби охорони праці підприємства ___________ ______________________
(підпис) (ПІБ)
ІНСТРУКЦІЯ
з безпеки життєдіяльності №2
до лабораторних робіт у 9 класі
Фронтальна лабораторна робота №8.
1. Дослідження явища електролізу.
І. Загальні положення
1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.
1.2. Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.
2.2. Приберіть все зайве зі столу.
2.3. Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.
2.4. Розмістіть обладнання і прилади на своєму робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.
III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Виконуйте правила зважування:
а) Не допускайте механічних ударів тягарців на шальки терезів;
б) Не кладіть на шальки терезів мокрі, брудні, жирні, гарячі тіла.
в) Дрібні гирі беріть лише пінцетом.
г) Зважуване тіло і важки опускайте на шальки обережно.
3.2. При складанні електричного кола використовуйте провідники з наконечниками.
3.3. Джерело струму вмикайте останнім.
3.4. Забороняється працювати в мокрому одязі та з вологими руками.
3.5. Вимірні прилади розміщуйте так, щоб зручно було читати їх покази.
3.6. Не пробуйте на смак мідний купорос (можна отруїтись!).
3.7. Будьте обережними при сушці електродротів.
IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Вимкніть джерело живлення, розберіть електричне коло.
4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.
4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.
V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.
Зав. кабінетом _______________ _________________________
(підпис) (ПІБ)
УЗГОДЖЕНО:
Керівник служби охорони праці підприємства ___________ ______________________
(підпис) (ПІБ)
ІНСТРУКЦІЯ
з безпеки життєдіяльності №3
до лабораторних робіт у 9 класі
Фронтальні лабораторні роботи:
1. Вивчення будови дозиметра і проведення дозиметричних вимірювань.
І. Загальні положення
1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.
1.2. Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.
2.2. Приберіть все зайве зі столу.
2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.
2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.
2.5. Перевірте справність дозиметра.
2.6. Розміщуйте дозиметр так, щоб уникнути його падіння.
III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Для точності вимірювання еквівалентної дози ?-випромінювання накопиченої дослідником дозиметр тримайте при собі весь час.
3.2. Дотримуйтеся правил експлуатації вимірювальних приладів.
3.3. Користуйтеся приладами лише за їх призначенням.
3.4. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.
IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Приберіть своє робоче місце.
4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.
4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.
V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.
Зав. кабінетом _______________ _________________________
(підпис) (ПІБ)
УЗГОДЖЕНО:
Керівник служби охорони праці підприємства ___________ ______________________
(підпис) (ПІБ)
Завантажити за прямим посиланням у форматі *.doc >>>